Tweede editie
POWERHOUSE Van Spaendonck
POWERHOUSE Van Spaendonck
daverend succes
daverend succes
Terugblik
Het was een fantastische middag in de industriële setting van de voormalige graansilo aan de Rotterdamse Maashaven. Vanaf 14.00 uur werden bezoekers verwelkomd met muziek en dansers met grote wegwijzers. Eenmaal binnen maakten veel mensen enthousiast van de gelegenheid gebruik om oude relaties en bekenden te groeten. Uiteraard onder het genot van een kopje koffie en een klein gebakje, de sfeer zat er direct goed in.
Verrassende opening
Toen de deuren naar de grote zaal zich openden, zochten de 225 bezoekers een goede plek bij het podium. Daar gaven een aantal dansers een spetterende show weg, een mooie start van de middag. Vervolgens was het woord aan Jeroen de Heer, directievoorzitter bij Van Spaendonck, om POWERHOUSE Van Spaendonck officieel te openen. Hij sprak over de manier waarop de arbeidsmarkt razendsnel verandert, en hoe veel ondernemers worstelen om medewerkers te vinden.
De eerste spreker van de dag was Pim de Morree van Corporate Rebels. Hij nam de zaal mee in zijn verhaal over ondernemingen die werkgeverschap compleet anders aanpakken. Samen met zijn compagnon heeft deze pionier ruim 100 bedrijven over de hele wereld bezocht. Met duidelijke voorbeelden, heldere trends en een heus stappenplan voor radicale transformatie wist hij het publiek van begin tot eind te boeien.
Drie break-outsessies
Na deze opening gingen de bezoekers uiteen om twee van drie break-outsessies te volgen op het gebied van vinden, binden en ontwikkelen. Op de begane grond vertelde Ynzo van Zanten, voormalig Chief Evangelist bij Tony’s Chocolonely, over het binden van medewerkers door middel van een ijzersterk teamgevoel. Op de tiende verdieping vertelde Suzan Schoutsen van Sendcloud over hoe zij elke maand 20 nieuwe medewerkers verwelkomen met een intensief recruitment- en onboardingtraject. Tegelijkertijd gaf Arjen Banach een interactieve lezing over de toekomst van organiseren. Hoe ontwikkel je een inspirerende cultuur in je organisatie, waarbij de focus ligt op vooruitgang?
Tijd voor een borrel
De dag werd afgesloten met een gezellige borrel met lekkere hapjes, en zelfs bijzondere cocktails. Om echte verbinding te stimuleren, stonden heuse ‘bel-butlers’ klaar om met twee ouderwetse telefoons gasten te verbinden. Een schot in de roos dat tot bijzondere gesprekken leidde.